Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013

ΙΧ με φυσικό αέριο



Το άρθρο 12 στο νομοσχέδιο του υπουργείο Μεταφορών που κατατέθηκε στη Βουλή, «υπόσχεται» να συμβάλλει στην έκρηξη του αριθμού των αυτοκινήτων που θα λειτουργούν με φυσικό αέριο.



Έτσι, μετά την υγραεριοκίνηση, θα έχουμε και τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου που υπόσχονται μεγάλη «αυτονομία» και σαφώς χαμηλότερο κόστος καυσίμου


Με το νομοσχέδιο, ανοίγει ο δρόμος για τη μετασκευή των κινητήρων των οχημάτων έτσι ώστε αυτοί να λειτουργούν με διπλό καύσιμο: βενζίνη και φυσικό αέριο (CNG). Νομοθετικό πλαίσιο υπήρχε και τώρα, ωστόσο, όπως αναφέρει και η εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου, «η διαδικασία μετατροπής ήταν τόσο δυσχερής με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιούνται εγκεκριμένες μετασκευές και αυτό να αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξης της αεριοκίνησης. Τι είναι αυτό που αλλάζει; Με βάση πάντοτε την εισηγητική έκθεση, επέρχονται αλλαγές στις προδιαγραφές της παρέμβασης για τη διπλή χρήση του καυσίμου, με αποτέλεσμα να ανοίγει ο δρόμος για σημαντικότατη μείωση στο κόστος της μετατροπής. Σήμερα, το κόστος είναι εξαιρετικά υψηλό με αποτέλεσμα, οι μετατροπές που έχουν γίνει να είναι μετρημένες στα δάχτυλα καθώς όλοι στρέφονται στο φθηνότερο με βάση το κόστος μετατροπής, υγραέριο. Επίσης:
Οι μετατροπές των κινητήτων οχημάτων, θα πραγματοποιούνται από κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων για την κίνηση αυτοκινήτων ενώ
Για τα τροποποιημένα αυτοκίνητα που θα κινούνται με φυσικό αέριο, θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ, ιδιωτικά ή δημόσια.
Διεθνώς, ο αριθμός των οχημάτων που κινείται με φυσικό αέριο, έχει ήδη ξεπεράσει τα 11,5 εκατομμύρια. Το 10% αυτών, κυκλοφορεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Όχι όμως στους ελληνικούς. Εκτός από 600 λεωφορεία του Οργανισμού Συγκοινωνιών και περίπου 100 απορριμματοφόρα, στους αθηναϊκούς δρόμους δεν κυκλοφορούν παρά μερικές δεκάδες ΙΧ με φυσικό αέριο. Μετά και τις τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις αλλά και το σχέδιο ανάπτυξης νέων πρατηρίων που έχει εκπονήσει η ΔΕΠΑ, ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί με γεωμετρική πρόοδο. Το σχέδιο ανάπτυξης νέων πρατηρίων αλλά και η εξοικονόμηση χρημάτων που εξασφαλίζει το «πράσινο καύσιμο» αποτελούν ισχυρά κίνητρα. Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να εισάγουν και στην Ελλάδα μοντέλα που «καίνε» φυσικό αέριο καθώς βλέπουν μπροστά. Μια νέα …μόδα χτίζεται στην πληγωμένη αγορά του αυτοκινήτου
Μια ανακοίνωση της υπό πώληση ΔΕΠΑ επανέφερε προ καιρού το θέμα της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. «Στους υφιστάμενους σταθμούς πώλησης φυσικού αερίου (σ.σ σε Ανθούσα και ‘Ιλιον) θα προστεθούν σύντομα ακόμη δύο: ένας στη Θεσσαλονίκη και ένας στην Κηφισιά. Κι έπεται συνέχεια διότι «προγραμματίζεται η εγκατάσταση αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε πρατήρια υγρών καυσίμων στις μεγάλες πόλεις του εθνικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, Λάρισα και Βόλο».
Το ότι το φυσικό αέριο, μπορεί να μειώσει ακόμη και κατά 20% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, είναι από μόνο του ένα ισχυρό επιχείρημα. Βέβαια, το ενδιαφέρον κεντρίζει πολύ περισσότερο η οικονομική διάσταση του θέματος.
Πώς θα μπείτε στον κόσμο του φυσικού αερίου
Δύο τρόποι υπάρχουν να γίνεται πελάτης των πρατηρίων φυσικού αερίου:
1. Να αγοράσετε ένα καινούργιο αυτοκίνητο που κινείται με CNG. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν τρεις εναλλακτικές λύσεις στην αγορά:
· Το Up της Volkswagenτο οποίο, όπως αναφέρει η ίδια η εταιρεία, χρειάζεται μόλις 2,8 ευρώ για να διανύσει μια απόσταση 100 χιλιομέτρων (σ.σ η μέση κατανάλωση φτάνει στα 2,9 κιλά ανά 100 χλμ). Εκπέμπει 79 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και ο οδηγός του δεν υποχρεούται στην καταβολή τελών κυκλοφορίας. Η 2θυρη έκδοση κοστίζει 13.100 ευρώ και η 4θυρη 13.480 ευρώ. Το ίδιο μοντέλο με βενζινοκινητήρα, κοστίζει 8990 ευρώ στην 2θυρη και 9370 ευρώ στην 4θυρη έκδοση. Δηλαδή, το αυτοκίνητο με το φυσικό αέριο είναι κατά 4000 ευρώ ακριβότερο. Βέβαια, ο βενζινοκινητήρας καταναλώνει 4,5 λίτρα για να διανύσει 100 χιλιόμετρα που σημαίνει ότι απαιτούνται 7,4 ευρώ έναντι 2,8 ευρώ του φυσικού αερίου. Επομένως, τα χρήματα που θα ξοδέψετε επιπλέον για να αποκτήσετε αυτοκίνητο φυσικού αερίου, θα τα πάρετε πίσω όταν θα διανύσετε περίπου 87.000 χιλιόμετρα δηλαδή περίπου ύστερα από 4-5 χρόνια
· Η Lancia εφοδίασε το Ypsilonμε κινητήρα μεθανίου διαθέτοντας ένα αυτοκίνητο το οποίο διανύει 100 χιλιόμετρα με περίπου τρία ευρώ χωρίς να επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 875 κυβικών το οποίο λειτουργεί και με βενζίνη εκτός από φυσικό αέριο. Ακόμη δεν είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά.
· Το Citigo της Skoda. To μοντέλο δεν είναι ακόμη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά αν και έχει κυκλοφορήσει από τον Νοέμβριο του 2012. Το μοντέλο καταναλώνει 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ενώ εκπέμπει μόλις 79 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο κάτι που σημαίνει ότι απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας
. Η δεύτερη λύση είναι να προχωρήσετε στη μετατροπή του αυτοκινήτου που ήδη έχετε έτσι ώστε να λειτουργεί με φυσικό αέριο. Η μετατροπή αυτή, είναι σαφώς ακριβότερη σε σχέση με τα χρήματα που πρέπει να πληρώσετε για να μετατρέψετε το αυτοκίνητό σας σε υγραεριοκίνητο. Με την υγραεριοκίνηση θα πληρώσετε το πολύ 800-1000 ευρώ ενώ τα λεγόμενα «kitCNG» έχουν ακόμη και το διπλάσιο κόστος. Βέβαια, με το νομοσχέδιο υπάρχει η υπόσχεση ότι αυτό το κόστος θα μειωθεί.
Η τιμή λιανικής του φυσικού αερίου (σε κιλά)
Το φυσικό αέριο, πωλείται σε κιλά. Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μετρούν την κατανάλωση σε λίτρα. Για να γίνει η μετατροπή του κιλού σε λίτρα, πρέπει να χρησιμοποιηθεί ο συντελεστής του ειδικού βάρους που για το συγκεκριμένο καύσιμο είναι 0,59. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα κιλό φυσικού αερίου «βγάζει» 1,7 λίτρα φυσικού αερίου. Άρα, με μια απλή «μέθοδο των τριών» υπολογίζεται ότι ένα λίτρο φυσικού αερίου κοστίζει περίπου 0,55-0,6 ευρώ.




Πηγή: fpress.gr