Κυριακή 14 Ιουνίου 2015

Οι Hipsters πέθαναν, έρχονται οι Yuccies


Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά: τι σημαίνει ‘Yuccies’. Ο όρος, όπως εμφανίζεται στο άρθρο του David Infante στο Mashable, φιλοδοξεί να περιγράψει τους ‘Young Urban Creatives’.



Οι yuccies, είναι παιδιά της πόλης, κατέχουν την δύναμη της μόρφωσης και πρόσφατα επαναστάτησαν στο κατεστημένο κυνηγώντας τα όνειρά τους μέσα από δημιουργικές επιχειρήσεις. Η επιτυχής έκδοση της μερίδας των ανθρώπων που τα τελευταία χρόνια δημιουργεί start-ups και ένα σωρό φινιρισμένα επιχειρηματικά projects, αυτοί είναι οι yuccies.

Σύμφωνα με τον συντάκτη του συγκεκριμένου άρθρου, οι hipsters πέθαναν όταν έγιναν αντικείμενο του εταιρικού marketing, όταν έγιναν mainstream και μέρος μιας βιομηχανίας. Οι yuccies, από την άλλη, είναι η ‘αστική φυλή’ που μεσουρανεί στο μεταίχμιο του hipster και του ‘γιάπη’. Είναι λιγότερο χύμα από τους hipster και περισσότερο cool από τον παραδοσιακό γιάπη. Οι yuccies θέλουν να έχουν την δημιουργικότητα του πρώτου και την επιτυχία του δεύτερου. Οι yuccies όμως δεν φύτρωσαν σε μια νύχτα. Το 2014 ένας οδηγός
σχετικά με τα Hipster Επιχειρηματικά Μοντέλα, ήταν στην ουσία o πρώτος πλήρης οδηγός στο lifestyle των yuccies.

Οι yuccies είναι κατά κανόνα μια τάξη προνομιούχα: είχε την πολυτέλεια να επιλέξει ποιες μάχες θα δώσει και από μικρή ηλικία απέφυγε τις δυσκολίες. Από εκεί προκύπτει και ο κυνισμός που χαρακτηρίζει τόσο πολύ αυτή την κάστα.

Οι yuccies είναι κατά κανόνα μια τάξη προνομιούχα: είχε την πολυτέλεια να επιλέξει ποιες μάχες θα δώσει και από μικρή ηλικία απέφυγε τις δυσκολίες. Από εκεί προκύπτει και ο κυνισμός που χαρακτηρίζει τόσο πολύ αυτή την κάστα. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης τάξης είναι το πόσο ανάγκη έχει την αναγνώριση μέσα από τα social media. Οι yuccies είναι τέκνα των κοινωνικών δικτύων και της εικόνας. Ποστάρουν για να βρουν την επιβεβαίωση από τους συνομηλίκους, τους γονείς και τους followers τους, ακόμα και αν αυτοί τους κράζουν ανά διαστήματα.

Συσπειρώνονται με άλλους δημιουργικούς συνομηλίκους που έχουν γνωρίσει σε συνέδρια, κύκλο φίλων ή απλά networking και ξεκινούν την πρωτότυπη επιχείρησή τους. Επιχειρήσεις που ασχολούνται με πολύχρωμες κάλτσες, organic τσίπουρο, video games για άτομα με αναπηρίες, διοργάνωση μυστικών events, όλα είναι δεκτά αρκεί να είναι καινοτόμα, θελκτικά και εφικτά...

Η πορεία των yuccies προς την ολοκλήρωση των ονείρων τους, που μπορούν να συνοψιστούν στο δίπολο ‘δημιουργικότητα και λεφτά’, μπορεί να ακολουθήσει διάφορα μονοπάτια. Πολλοί από αυτούς, στα είκοσί και κάτι τους, ακολουθούν τον δρόμο της παραδοσιακής εργασίας σε επιχειρήσεις, χωρίς να εκμεταλλεύονται στο έπακρο την δημιουργική τους φύση. Μετά από κάποιο διάστημα όμως, αποφασίζουν να ακολουθήσουν το κάλεσμα της φύσης τους, συσπειρώνονται με άλλους δημιουργικούς
συνομηλίκους που έχουν γνωρίσει σε συνέδρια, κύκλο φίλων ή απλά networking και ξεκινούν την πρωτότυπη επιχείρησή τους. Επιχειρήσεις που ασχολούνται με πολύχρωμες κάλτσες, organic τσίπουρο, video games για άτομα με αναπηρίες, διοργάνωση μυστικών events, όλα είναι δεκτά αρκεί να είναι καινοτόμα, θελκτικά και εφικτά. Νέες τεχνολογίες, DIY επιχειρηματικότητα και εξειδικευμένο (niche) marketing είναι τα εργαλεία εκείνα που κάνουν τους yuccies, επίκαιρους, δυνάμει πετυχημένους και εύστοχους παίκτες του παιχνιδιού των επιχειρηματικών εντυπώσεων. Οι yuccies θέλουν να δουλεύουν για τις δικές τους ιδέες και να ζουν από αυτές, όσο τρελές και αν ακούγονται. Η μετάβαση από το οκτάωρο μιας συμβατικής δουλειάς σε μια αυτοφυή επιχείρηση είναι η νέα ελευθερία της γενιάς των millennials.

Πηγή: lifo