Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015
Οι 26 σεξιστικές διαφημίσεις που έμειναν στην ιστορία
Η διαφήμιση είναι τέχνη αλλά και η βασική μέθοδος που – είτε το θέλεις, είτε όχι – μπορεί να σε πείσει να αγοράσεις ένα προϊόν, έστω και μόνο για να το δοκιμάσεις.
Σύμφωνα με τους ειδικούς μία διαφήμιση είναι πετυχημένη όταν το κοινό τη συζητά, ανεξάρτητα του εάν αυτό γίνεται με θετικό ή αρνητικό τρόπο. Υπάρχουν, όμως και ορισμένες διαφημίσεις – 26 για την ακρίβεια – τις οποίες οι εταιρείες που τις χρησιμοποίησαν θα ήθελαν να τις έχουν ξεχάσει.
Ο λόγος; Το σεξιστικό περιεχόμενό τους, καθώς σε όλες οι γυναίκες παρουσιάζονται ως «περίεργο», «κατώτερο» και άλλα αντίστοιχα κοσμητικά επίθετα είδος. Το μόνο ελπιδοφόρο είναι ότι οι συγκεκριμένες διαφημίσεις είναι... παλιές, αν και η αναπαραγωγή συγκεκριμένων στερεότυπων τόσο για τις γυναίκες όσο και για τους άνδρες εξακολουθούν να εμφανίζονται στον κόσμο της διαφήμισης ακόμη και στις μέρες μας.
Heinz, 1950: Η διαφήμιση ξεκινά με το μότο: «Οι περισσότεροι σύζυγοι, στις ημέρες μας, έχουν σταματήσει να χτυπούν τις γυναίκες τους...»
Van Heusen, 1951: «Δείξε της ότι ο κόσμος ανήκει στον άντρα»
Chase & Sanborn, 1952: Μία «ανάλαφρη» άποψη της ενδοοικογενειακής βίας
Alcoa, 1953: Τα νέα καπάκια της εταιρείας δεν χρειάζονται «μαχαίρι για να ανοίξουν, ανοιχτήρι ή έστω τον σύζυγό σας»
Muriel, 1969: Η Tipalet θέλει να ξέρετε ότι τα τσιγάρα φτιάχτηκαν για τους άνδρες, αλλά αμέσως ελκύουν τις γυναίκες.
Brown, 1973: «Ο σωτήρας της συζύγου!».
Πηγή: newmoney.gr