Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2015
Facebook at Work: Ξεκίνησε η πιλοτική εφαρμογή του κοινωνικού δικτύου για επιχειρήσεις
Μια νέα υπηρεσία απευθυνόμενη αποκλειστικά σε επαγγελματίες, στελέχη και εργαζόμενους εταιρειών προκειμένου να διευκολύνει την μεταξύ τους επικοινωνία, αποκάλυψε το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, Facebook.
Η νέα υπηρεσία που έρχεται να ανταγωνιστεί ανάλογες υπηρεσίες και εταιρικά κοινωνικά δίκτυα όπως το LinkedIn και το Yammer της Microsoft, είναι πλέον σε πειραματικό στάδιο από ορισμένες μη κατονομαζόμενες εταιρίες, που δήλωσαν ότι θέλουν να το δοκιμάσουν σε πιλοτική βάση. Η νέα αυτή υπηρεσία ονομάζεται «Facebook at Work».
Το «Facebook at Work», που έχει την έδρα του στο Λονδίνο, σύμφωνα με το BBC και τους «Financial Times», θα είναι μια αυτόνομη εφαρμογή με δική της ιστοσελίδα, που θα μπορεί να «κατεβάσει» κανείς από το ηλεκτρονικό κατάστημα εφαρμογών (app store).
Ο λογαριασμός ενός χρήστη στο «Facebook at Work» θα είναι τελείως ξεχωριστός από τον προσωπικό λογαριασμό του στο κυρίως Facebook. Οι πληροφορίες που ανταλλάσσουν οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης, θα είναι προσβάσιμες μόνο από αυτούς και όχι από τρίτους εκτός της εταιρείας. Βασικό διαφημιστικό «όπλο» του «Facebook at Work» είναι ότι μπορεί να κάνει πιο παραγωγική την εργασία ενός επαγγελματία, ενθαρρύνοντάς τον να ανταλλάξει ιδέες και εμπειρίες με άλλους.
Όταν ένας εργαζόμενος κάνει μια ανάρτηση, αυτή θα μπορεί να εξαπλώνεται μέσω της εφαρμογής, στους συναδέλφους του σε όλη την επιχείρηση.
Ουσιαστικά το νέο δίκτυο, με την δυνατότητα στοχευμένης επικοινωνίας του, θα ανταγωνίζεται το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες εταιρικής ενδοεπικοινωνίας.
Εδώ και καιρό, άλλωστε, υπάρχουν πολλά παράπονα ότι οι εργαζόμενοι κατακλύζονται από πληθώρα e-mail, τα περισσότερα άχρηστα, πράγμα που επιβαρύνει την εργασία τους χωρίς λόγο.
Η εφαρμογή «Facebook at Work» ετοιμάζεται να κάνει το ντεμπούτο της στον κόσμο του ίντερνετ ανώ παράλληλα έχει ξεκινήσει να λειτουργεί δοκιμαστικά από ενδιαφερόμενες εταιρείες. Εντός του έτους αναμένεται να γίνει διαθέσιμο ευρύτερα.
Ο εκπρόσωπος του «Facebook at Work» Λαρς Ράσμουσεν διαβεβαίωσε ότι το νέο δίκτυο θα διαθέτει υψηλού επιπέδου δικλείδες ασφαλείας έναντι των επίδοξων χάκερ, ενώ ανέφερε ότι η πρώτη ομάδα εταιριών που θα δοκιμάσουν τη νέα υπηρεσία, προέρχονται από διάφορους κλάδους της οικονομίας.
Διευκρίνισε επίσης μια βασική διαφορά: όταν ένας εργαζόμενος μοιράζεται περιεχόμενο μέσω του Facebook at Work, αυτό θα ανήκει στον εργοδότη του, ενώ όταν μοιράζεται περιεχόμενο μέσω του προσωπικού λογαριασμού του στο Facebook, τότε το περιεχόμενο ανήκει στον ίδιο τον δημιουργό του.
Έ
τσι, όπως συμβαίνει και με το εταιρικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, όταν ένας εργαζόμενος φεύγει από μια εταιρεία, δεν θα έχει πια πρόσβαση στον λογαριασμό του στο Facebook at Work.
Από την άλλη, καθώς αρκετές εταιρίες μπλοκάρουν την πρόσβαση των εργαζομένων τους στο κανονικό Facebook, φοβούμενοι ότι θα αποσπώνται από πράγματα άσχετα με τη δουλειά τους, η νέα υπηρεσία Facebook at Work θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, αφού εν προκειμένω δεν τίθεται θέμα μειωμένης παραγωγικότητας.
Σε πρώτη φάση, δεν θα εμφανίζονται διαφημίσεις στο Facebook at Work και δεν θα συλλέγονται δεδομένα των χρηστών για να σταλούν σε εταιρείες μάρκετινγκ. Αν και αρχικά το Facebook at Work θα είναι δωρεάν, αργότερα, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, είναι πιθανό να προσφέρεται με συνδρομή.
«Είναι πολύ νωρίς ακόμη να μιλάμε για μελλοντικά σχέδια σχετικά με διαφημίσεις ή συνδρομή», απάντησε το Facebook.
Πηγή: fpres..gr