Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014
Πώς και πόσο θα κοστίσει να ανοίξεις Goodys, Flocafe ή Everest στη... γειτονιά σου
Πολλοί είναι εκείνοι που η επιχείρηση στην οποία εργαζόταν έχει κλείσει και ψάχνουν αρκετούς μήνες για δουλειά χωρίς αποτέλεσμα.
«Η επιχείρηση που εργαζόμουν έκλεισε, ψάχνω αρκετούς μήνες για δουλειά και δεν βρίσκω και δεν ξέρω τι να κάνω. Εχω ακούσει για επιχειρήσεις που σου δίνουν μέσω franchise το «όνομά» τους την τεχνογνωσία τους και την καλή τους φήμη.
Αξίζει τον κόπο να βάλω τα λίγα χρήματα που έχω αποταμιεύσει για να ξεκινήσω την δική μου επιχείρηση;» Αυτό που διαβάσατε, είναι ένα από τα πολλά ερωτήματα που τίθενται έντονα μεταξύ γνωστών και φίλων το τελευταίο διάστημα, καθώς πάνω από ενάμισι εκατομμύριο συμπολίτες μας έχουν μείνει άνεργοι και δυστυχώς σε παραγωγικές ηλικίες. Και δεν είναι μόνο αυτό αλλά και το γεγονός ότι ο Έλληνας, πάντα είχε στο πίσω μέρος του μυαλού του να γίνει αφεντικό του εαυτού του. Όμως είναι κάτι απλό το να ξεκινήσεις την δική σου επιχείρηση είτε αυτόνομα είτε με την συνδρομή ενός franchisor; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ
Ο όρος Δικαιόχρηση ή Franchising (προφέρεται φραντσάιζιγκ) (ή Δικαιοχρησία ή Δικαιοπαροχή) είναι σήμερα ένας διεθνής ευρύτατης χρήσης οικονομικός όρος. Πρόκειται για εμπορική μέθοδο (συμφωνία) κατά την οποία μια επιχείρηση (δικαιοπάροχος) παραχωρεί σε μια άλλη (δικαιοδόχος), έναντι οικονομικού ανταλλάγματος, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των πνευματικών δικαιωμάτων με σκοπό την εμπορία συγκεκριμένων προϊόντων και υπηρεσιών. Σε τέτοιες περιπτώσεις ο δικαιοπάροχος παρέχει και τον μηχανισμό λειτουργίας (Know how-Τεχνογνωσία) και προώθησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας έναντι εφάπαξ καταβολής ή και μηνιαίας επί του ποσοστού των κερδών του δικαιοδόχου. Και για να ξέρετε οι μεγαλύτερες αλυσίδες καταστημάτων ή πολυκαταστημάτων σήμερα ανά τον κόσμο έχουν δημιουργηθεί με την μέθοδο του φραντσάιζινγκ. Στην Ελλάδα τέτοιες αλυσίδες με φραντσάιζινγκ είναι τα περισσότερα καταστήματα φαστ φουντ, σχολές ξένων γλωσσών και πλείστες άλλες εμπορικές επιχειρήσεις.
ΑΠΟΣΒΕΣΗ
Πριν καταλήξει λοιπόν κάποιος στην επιλογή ενός σήματος, ενός franchisor, που θα πρέπει να πληρώσει για να αποκτήσει την δυνατότητα να ξεκινήσει την δική του επιχείρηση, έστω και ως παραχώρηση, αφού το brand δεν αγοράζεται, καλό θα είναι να δώσει γνωρίζει εκ των προτέρων κάποιες σημαντικές παραμέτρους που απαιτεί μια τέτοια επένδυση. Και πρώτα απ' όλα το κεφάλαιο που απαιτείται. Πολλοί πέφτουν στην παγίδα να αγνοήσουν το συνολικό ποσό που θα απαιτηθεί έως ότου αρχίσει η επένδυση να αποδώσει και να επιστρέφει χρήματα στον επενδυτή. Και εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι αυτό θα συμβεί στην περίπτωση που η επιχείρηση πάει καλά. Γιατί κάτι τέτοιο δεν είναι δεδομένο απλά και μόνο γιατί έχει το... όνομα. Στην καλύτερη των περιπτώσεων η απόσβεση της επένδυσης απαιτεί 2 με τρία χρόνια, χωρίς να υπολογίζεται το ενδεχόμενο τραπεζικού δανεισμού ο οποίος ανεβάζει κατά πολύ το διάστημα της απόσβεσης. Για να υπολογίσετε όμως με ακρίβεια την επένδυση θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη σας εκτός από το fee του franchisor, την κατασκευή του καταστήματος, το κόστος των δικηγόρων, των συμβολαιογράφων και ασφαλώς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία που πλέον παίρνουν περισσότερα από τους μετόχους. Μπορεί ένα αντίστοιχο κατάστημα να πηγαίνει καλά και να έχετε επηρεαστεί θετικά, αλλά θα πρέπει να δείτε αν τα χωροταξικά κριτήρια του δικού σας είναι ίδια, αν εσείς μπορείτε να αφιερώσετε τον απαιτούμενο χρόνο που απαιτείται για να «στρώσει» η επιχείρηση, αν γνωρίζετε το αντικείμενο που επιλέξατε όπως ο «συνάδελφος» σας, αν η περιοχή που επιλέξατε είναι ιδίου βιοτικού και οικονομικού επίπεδου και αν το σημείο είναι κατάλληλο για αυτό που θέλετε να κάνετε.
Ο Όμιλος Vivartia δραστηριοποιείται στον κλάδο της εστίασης και του franchise με δημοφιλή εμπορικά σήματα όπως είναι τα GOODY'S, τα Flocafé, τα everest και τα La Pasteria, προσεγγίζει διαρκώς νέες αγορές, λανσάρει νέα concepts όπως είναι τα Goody's Burger House και αφήνει το έντονο αποτύπωμα του εντός και εκτός συνόρων της χώρας.
Όπως προκύπτει από τα ερωτήματα και τις συζητήσεις με τους επισκέπτες του περιπτέρου του Ομίλου, το πρόγραμμα Free Entry που λανσαρίστηκε πριν από 4 μήνες, προκαλεί έντονα το ενδιαφέρον του κοινού δεδομένου ότι προσφέρει σημαντικά οφέλη στους franchisees. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του προγράμματος οι υποψήφιοι franchisees δεν υποχρεούνται στην καταβολή entry fee κατά τα δύο πρώτα έτη ενώ τα royalties κινούνται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα της τάξης του 2% και 4% αναδεικνύοντας το πρόγραμμα σε ιδιαίτερα δημοφιλές.
Δείτε όλες τις λεπτομέρειες και το κόστος ΕΔΩ
Πηγή: fpress.gr