Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014
Ανοίγει νέος κύκλος εξαγορών στoν κλάδο των σούπερμαρκετ
Μεγάλες είναι οι ανακατατάξεις που έρχονται στον κλάδο των σούπερμαρκετ τα επόμενο διάστημα, με νέες εξαγορές...
Τον τελευταίο διάστημα, όπως αναφέρουν παράγοντες της λιανεμπορίου μεγάλα σούπερμαρκετ προχωρούν στην διεύρυνση του δικτύου τους μέσα από εξαγορές μικρότερων αλυσίδων, από τη μια για να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους και αφετέρου για αποτελέσουν ελκυστικότερο στόχο εξαγοράς από μεγάλους πολυεθνικούς Ομίλους, οι οποίοι ήδη βολιδοσκοπούν την ελληνική αγορά.
Η εξαγορά κάποιων μεγάλων αλυσίδων της χώρας μας, λένε τα ίδια στελέχη του λιανεμπορίου είναι μονόδρομος, αφού οι υψηλές υποχρεώσεις που έχουν συσσωρεύσει τα τελευταία χρόνια δεν τους αφήνουν πολλά περιθώρια για να συνεχίσουν την αυτόνομη πορεία τους.
Την ίδια στιγμή το 2012 ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων, σημείωσε σημαντική βουτιά λόγω κάμψης της αγοραστικής δύναμης και μείωσης των τιμών. Οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ υποχώρησαν κατά 12,4% και διαμορφώθηκαν στα 19,5 δισεκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ, έναντι 22,4 δισ ευρώ το 2011. Η μείωση αυτή αντιστοιχεί στο ποσό των 2,7 δις. ευρώ και είναι η μεγαλύτερη που έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα
Επίσης τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν οι φήμες που θέλουν και άλλον ξένο ισχυρό παίκτη discount (μετά την Lidl) να εισέρχεται στην ελληνική αγορά. Υπολογίζεται ότι σήμερα η αγορά ιδιωτικής ετικέτας έχει τζίρο 1 δις ευρώ, καθώς οι περισσότεροι πλέον καταναλωτές έχουν στραφεί σε αυτή την κατηγορία λόγω της δραματικής συρρίκνωσης του εισοδήματός τους.
Κέρδη για τους μεγάλους του κλάδου
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω η αγορά των αλυσίδων σούπερ μάρκετ εμφανίζει συγκράτηση. Πρωταγωνιστής σε αυτή την συγκράτηση της αγοράς είναι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος, η επιχείρηση με τα μεγαλύτερα κέρδη στον κλάδο. Τα κέρδη της για το 2012 ανήλθαν σε 44,26 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 7,90% σε σχέση με το 2011 και κύκλο εργασιών πάνω από 1,6 δισ. ευρώ. Μία ακόμα πολύ θετική χρονιά ήταν το 2012 και για τη Μασούτης, η οποία με νέα άνοδο των πωλήσεων κατά 4,64% (την μεγαλύτερη στον κλάδο) καταλαμβάνει το 2012 την τρίτη θέση, με κύκλο εργασιών 734,35 εκατ. ευρώ και 15,39 εκατ. ευρώ κέρδη. Ιδιαίτερα θετική ήταν η κερδοφορία και για τη Μετρό, με 19,25 εκατ. ευρώ. Και η Σκλαβενίτης με 14,55 εκατ. ευρώ.
Η εικόνα της αγοράς
• Η Σκλαβενίτης στο τέλος του 2013 διέθετε 108 καταστήματα. Τα περισσότερα εξ αυτών προέρχονται από εξαγορές είτε μικρών αλυσίδων είτε μεμονωμένων καταστημάτων (Δούκας, Extra και Μπαλάσκας).
• Η Μετρό ΑΕ της οικογένειας Παντελιάδη πέρυσι - λόγω πολεοδομικών καθυστερήσεων - περιορίστηκε μόνο σε 3 νέα καταστήματα, αλλά εφέτος η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι θα δημιουργήσει περί τα 10.
• Περί τα 15 καταστήματα δημιούργησε πέρυσι η ΑΒ Βασιλόπουλος, η διοίκηση της οποίας θεωρεί ότι βρίσκεται στην πρώτη θέση του κλάδου, και έτσι διαθέτει πλέον περισσότερα από 280 καταστήματα. Αντίστοιχα κινούνται και οι πωλήσεις της. Υπολογίζεται ότι έχει αύξηση περί το 3%, βρίσκονται όμως σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2012.
• Ο Ομιλος Βερόπουλου - ο οποίος στη διάρκεια των τελευταίων δύο χρόνων έχει βρεθεί στο επίκεντρο της φημολογίας περί εξαγοράς του, παρά το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες του το αρνούνται - πρόκειται να προσθέσει άλλα 10 σημεία πώλησης στο ήδη αποτελούμενο από περίπου 270 καταστήματα δίκτυό του.
Πηγή: fpress.gr