Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

Ο καφές στην Ελλάδα κρίση δεν κοιτά



Σταθεροποιητικές τάσεις - με κάποιες κατηγορίες να εμφανίζουν ακόμη και άνοδο - καταγράφονται στην εγχώρια κατανάλωση καφέ….



Σταθεροποιητικές - με κάποιες κατηγορίες να εμφανίζουν ακόμη και άνοδο - τάσεις καταγράφονται στην εγχώρια κατανάλωση καφέ, γεγονός που σημαίνει ότι ακόμη και σε περίδο κρίσης οι Ελληνες αρνούνται να στερηθούν... το κεφεδάκι τους.

Σύμφωνα με μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε. το προϊόν, όντας άμεσα συνυφασμένο με την καθημερινή καταναλωτική κουλτούρα των Ελλήνων, αποδεικνύεται ανθεκτικό στην ύφεση και την υποχώρηση του διαθέσιμου εισοδήματος. Η τάση αυτή συνδέεται με τη σταδιακή στροφή στην εντός οικίας κατανάλωση, γεγονός που αντισταθμίζει τις απώλειες που υφίσταται ο τομέας της μαζικής εστίασης.
Ευνοημένη αποδεικνύεται η κατηγορία του καφέ μηχανής και ιδίως ο espresso, ο οποίος σταδιακά ενισχύει το ποσοστό συμμετοχής του στη συνολική αγορά. Κομβικό ρόλο διαδραμάτισε η επιτυχημένη προώθηση των μηχανών παρασκευής καφέ για ιδιωτική χρήση που λειτουργούν με κάψουλες σε αρκετά προσιτές τιμές.
Η κατηγορία του καφέ για το σπίτι αποτελεί νέα αγορά που μετρά μόλις μια τριετία ζωής, εμφανίζοντας υψηλούς μέχρι στιγμής ρυθμούς ανάπτυξης (πάνω από 50% το έτος). Ενδεικτικά, το 2013 οι πωλήσεις των καψουλών στα super market αυξήθηκαν κατά 40%.
Παράλληλα, ενίσχυση εμφανίζει και ο ελληνικός καφές, αποτελώντας παραδοσιακά το μεγαλύτερο μέρος της κατανάλωσης, εκμεταλλευόμενος την τάση των καταναλωτών για ελληνικής προέλευσης προϊόντα. Αντιθέτως, η κατανάλωση στιγμιαίου καφέ και καφέ φίλτρου περιορίζεται, καθώς σημαντικό μέρος της πελατειακής βάσης μετατοπίζεται στις δύο προαναφερόμενες κατηγορίες.
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, διευθύνων σύμβουλο της Infobank Hellastat, «Οι εταιρείες του κλά-δου την τελευταία διετία έχουν δώσει προτεραιότητα στον παράγοντα «καινοτομία», ο οποίος συνίσταται στην εισαγωγή νέων συσκευασιών στην αγορά και στην ανάπτυξη και προώθηση προϊόντων με εντονότερα α-ρώματα και γεύσεις, κυρίως στις κατηγορίες του ελληνι-κού και στιγμιαίου καφέ. Επιπλέον, ιδιαίτερη ανάπτυξη δεικνύει ο τομέας των κλειστών συστημάτων ροφημάτων με κάψουλες, τα οποία αποτελούν μια οικονομική λύση για κατανάλωση στο σπίτι. Οι νέες συσκευασίες και προϊόντα που αναπτύσσονται συνήθως υποστηρίζονται με έντονη διαφημιστική προώθηση, αλλά και καινοτόμες ιδέες στο marketing».
Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου
Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 16 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:
- Ο κύκλος εργασιών του δείγματος, εξαιρουμένων των τμημάτων καφέ των Nestle και Mondelez, το 2013 σημείωσε αύξηση κατά 10,4%, στα €73,22 εκ.
- Τα συνολικά ΚΠΦ αυξήθηκαν στα €1,75 εκ. (+71,4%), με 13 επιχειρήσεις να είναι κερδοφόρες.
- Το περιθώριο ΚΠΤΦΑ υπερδιπλασιάστηκε από 7,7% σε 16,5%, ενώ ο αντίστοιχος δείκτης των ΚΠΦ εμφάνισε άνοδο, από 3% σε 8,6%.
- Ο δείκτης των Ξένων ως προς τα Ίδια Κεφάλαια βελτιώθηκε σε 1,2 προς 1.
- Ο δείκτης RοΕ το 2013 υποχώρησε σημείωσε απότομη άνοδο σε 19,2%, από 9,3% το 2012.




Πηγή: fpress.gr