Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

10 χρόνια Facebook: Όλη η ιστορία



Το μεγαλύτερο, αυτή τη στιγμή, site κοινωνικής δικτύωσης στον «δυτικό» κόσμο και το δεύτερο μεγαλύτερο success story στο ίντερνετ μετά το Google



Μαρκ Ζούκερμπεργκ: Ένας από τους πιο πετυχημένους και πλούσιους «αιώνιους φοιτητές» του κόσμου - Από τους εμπνευστές και δημιουργούς του, το πώς ήταν το interface στα πρώτα του βήματα, την εμφάνιση του «Like» button το 2008, την είσοδο στο χρηματιστήριο μέχρι και ενδιαφέροντα δημογραφικά και όχι μόνο στοιχεία
Το Facebook κλείνει σήμερα δέκα χρόνια ζωής! Το δημιούργημα του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, το οποίο πλέον χρησιμοποιούν 1,2 δισεκατομμύρια άτομα κάθε μήνα, σε όλα σχεδόν τα μήκη και πλάτη της Γης, έχει γενέθλια.

Σαν σήμερα πριν από 10 χρόνια ο ιδιόρρυθμος και μάλλον αντικοινωνικός φοιτητής του Χάρβαρντ Μαρκ Ζούκερμπεργκ, μαζί με τέσσερις ακόμη συμφοιτητές του, δημιούργησε στον κοιτώνα του πανεπιστημίου το κοινωνικό δίκτυο που έμελλε να κατακτήσει τον κόσμο...

Όταν το 2004 ο Μαρκ εγκαινίαζε το Facebook, σίγουρα δε φανταζόταν τη μελλοντική επιτυχία του εγχειρήματός του.

To Facebook δημιουργήθηκε αρχικά ως ένα ενδοπανεπιστημιακό εργαλείο για την επικοινωνία των φοιτητών της Μασαχουσέτης. Βλέποντας την απήχησή του, ο Ζούκερμπεργκ αποφάσισε να δώσει πρόσβαση και σε άλλα αμερικανικά πανεπιστήμια. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, η φήμη του Facebook εκτοξεύθηκε στα ύψη και ήταν θέμα χρόνου να διατεθεί και στο εκτός πανεπιστημίων κοινό.



Το προσωπικό μήνυμα του Μαρκ Ζουκερμπεργκ σήμερα στο Facebook





Έτσι άρχισαν όλα…

Στο τέλος του 2003 οι φοιτητές του Harvard Cameron Winklevoss, Tyler Winklevoss και Divya Natura, αναζητούσαν έναν προγραμματιστή για να κάνει πραγματικότητα μια ιδέα, που όπως ισχυρίζονται μέχρι σήμερα, είχαν από το 2002... Μια ιστοσελίδα επικοινωνίας μεταξύ των φοιτητών που επρόκειτο να την ονομάσουν «HarvardConnections.com».

Στην αρχή είχαν πληρώσει έναν άλλον φοιτητή, ο οποίος όμως εγκατέλειψε το σχέδιο και πρότεινε έναν δευτεροετή φοιτητή που τον έλεγαν… Μαρκ Ζούκερμπεργκ!

Ο νεαρός ήταν ήδη γνωστός μεταξύ των φοιτητών, καθώς είχε δημιουργήσει το «Facemash», το οποίο έπαιρνε φωτογραφίες από την επίσημη ιστοσελίδα του Harvard και συνδυάζοντάς τις ζητούσε από όσους έμπαιναν στη σελίδα να ψηφίζουν ποιος φοιτητής ή φοιτήτρια είναι πιο ελκυστικός/η.

Το «Facemash» είχε μεγάλη επιτυχία και αυτός ήταν ο λόγος που ο Ζούκερμπεργκ προτάθηκε στους τρεις φοιτητές.

Στο πρώτο ραντεβού των τριών με τον Ζούκερμπεργκ του ανέφεραν το σχέδιό τους για τη δημιουργία μιας σελίδας που αρχικά θα ήταν μόνο για τους φοιτητές του Harvard και στη συνέχεια θα επεκτεινόταν στα σχολεία όλης της χώρας.

Ο Μαρκ έδειξε ενδιαφέρον για την ιδέα και έστειλε μήνυμα στους φοιτητές ότι θα μπορούσε να φτιάξει ένα προσχέδιο για τη σελίδα μέχρι την επόμενη μέρα.

Στη συνέχεια ο Ζούκερμπεργκ έστελνε μηνύματα με πληροφορίες για την πρόοδό του πάνω στη δημιουργία της σελίδας δείχνοντας ότι θεωρεί τον εαυτό του μέλος της ομάδας.

Λίγο αργότερα όμως, τα μηνύματα άλλαξαν ύφος. Ο Μαρκ άρχισε να γράφει δικαιολογίες για το ότι δεν μπορούσε να τους συναντήσει, λόγω φόρτου εργασίας, αν και σύμφωνα με τους τρεις, ο πραγματικός λόγος ήταν ότι είχε αποφασίσει να κλέψει την ιδέα τους και πλέον δούλευε για δικό του όφελος.

Ο πρώτος επίσημος επενδυτής του Facebook, ήταν ο συμφοιτητής του Μαρκ, Εduardo Saverin. Η οικογένειά του Saverin ήταν ιδιαίτερα πλούσια και είχε, σύμφωνα με πληροφοριές, διασυνδέσεις με τη βραζιλιάνικη μαφία.

Λίγες εβδομάδες μετά ο Μαρκ, συναντήθηκε με τους τρεις φοιτητές. Η συνάντηση έγινε στο δωμάτιό του.

Ο Ζούκερμπεργκ τους είπε ότι σχεδίαζε να κάνει το Harvardconnection μια ιδιαίτερα δημοφιλή ιστοσελίδα που θα απευθύνεται σε πολύ κόσμο και γενικά έδειχνε ότι λειτουργούσε ακόμη για λογαριασμό τους. Όταν όμως ο Cameron πλησίασε σε έναν πίνακα με σχέδια, από αυτούς που χρησιμοποιούν οι προγραμματιστές, ο Ζούκερμπεργκ του ζήτησε να απομακρυνθεί από αυτόν.

Ο Μαρκ, φαίνεται ότι εργαζόταν και για τα δύο σχέδια, το δικό του και των φοιτητών, με απώτερο σκοπό να τα συμπτύξει και να φτάσει στη δημιουργία της ιστοσελίδας που όλοι γνωρίζουμε...

Τον Ιανουάριο του 2004, o Ζούκερμπεργκ συναντήθηκε με τα αδέρφια Winklevoss και την Divya Narenda για τελευταία φορά. Η συνάντηση έγινε όπως και την πρώτη φορά στον χώρο συνεστίασης στο Kirkland house.

Μέχρι εκείνη τη στιγμή το «thefacebook.com» δεν ήταν έτοιμο, αλλά ο Μαρκ είχε εξασφαλίσει τα χρήματα από τον Saverin για να αγοράσει τους σέρβερ.

Tρεις μέρες πριν τη συνάντηση, κατοχύρωσε το όνομα και έλαβε την απόφαση να ανακοινώσει στους τρεις ότι τους εγκαταλείπει.Στις 4 Φεβρουαρίου ιδρύθηκε το Facebook για τους φοιτητές του Harvard και στις 10 του ίδιου μήνα οι τρεις τον κατηγόρησαν για αθέτηση της συμφωνίας και κλοπή της ιδέας τους.

Αν έχεις τύχη διάβαινε... Ακόμη πλουσιότεροι οι «δισεκατομμυριούχοι του Χάρβαρντ»

Κατά 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια έγιναν πριν από λίγες ημέρες πλουσιότεροι οι τρεις ιδρυτές της δημοφιλούς ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης, καθώς η μετοχή της εταιρείας έκλεισε σε τιμή-ρεκόρ στη Wall Street. Μόνο ο Μαρκ έβγαλε 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο 29χρονος διευθύνων σύμβουλος της Facebook έχει πλέον μία περιουσία, που ανέρχεται στα 27,4 δισεκατομμύρια, ενώ το 2013 ενισχύθηκε κατά 12,4 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με το Bloomberg.

“ Εχει μεγαλύτερη περιουσία από ό,τι θα ήλπιζε κανείς να αποκτήσει ποτέ σε ολόκληρη τη ζωή του”, λέει ο James Cody, διευθύνων σύμβουλος της Harris myCFO Inc. “Το τι έχει κάνει με όλο αυτόν τον πλούτο μέχρι στιγμής φαίνεται από το γεγονός της έντονης φιλανθρωπικής του δράσης”.

Η μετοχή της Facebook , που συμπλήρωσε χθες δέκα χρόνια ζωής, σημείωσε άνοδο 14,1% κι έκλεισε στα 61,08 δολάρια, ανεβάζοντας την αξία του FB στα 150 δισ. δολάρια.. To άλμα ακολούθησε την ανακοίνωση αποτελεσμάτων δ' τριμήνου, σύμφωνα με τα οποία τα έσοδα της Facebook κατέγραψαν άνοδο 63% στα 2,59 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι αναλυτές ανέμεναν έσοδα 2,35 δισ.

Η Facebook κατάφερε να φτάσει σε αξία τα 150 δισ. δολάρια πιο γρήγορα από κάθε εταιρεία στον κόσμο, με μοναδική εξαίρεση κάποιες λίγες εταιρείες στην εποχή του dotcom boom, όμως δεν κράτησαν για πολύ.

Πόσοι είναι οι μηνιαίοι χρήστες του Facebook

Περίπου 1,23 δισ. άνθρωποι παγκοσμίως επισκέπτονται το Facebook κάθε μήνα, όπως ανακοίνωσε ο δημοφιλής ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης, δημοσιοποιώντας τα οικονομικά του αποτελέσματα για το τελευταίο τρίμηνο του 2013.

Παράλληλα, το Facebook έκανε γνωστό ότι διαθέτει 945 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως σε «έξυπνες» φορητές συσκευές (smartphones και tablets).

Επιπλέον, η ημερήσια χρήση, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Facebook, ανέρχεται σε 556 εκατομμύρια ξεχωριστούς λογαριασμούς χρηστών για το μήνα Δεκέμβριο.

Αναφορικά με τα οικονομικά στοιχεία, το κοινωνικό δίκτυο αναφέρει ότι κατέγραψε έσοδα 2,59 δισ. δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 63% σε σχέση με αντίστοιχο τρίμηνο του 2012, οπότε είχε έσοδα 1,59 δισ. δολάρια.

Η φθορά...

Παρότι το facebook εξακολουθεί να προσελκύει νέους χρήστες, ο ρυθμός ανάπτυξής του έχει αρχίσει να επιβραδύνεται. Πολλοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι έχει χάσει την «αξιοπιστία» του στα μάτια των εφήβων.

Πρόσφατες έρευνες κατέδειξαν ότι το 65% των ατόμων κάτω των 18 ετών έχει αρχίσει να απομακρύνεται από το facebook, στρεφόμενο προς υπηρεσίες όπως το WhatsApp και το Snapchat.

Η χρήση του facebook

Το Facebook είναι μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης.Οι χρήστες μπορούν να δημιουργούν προφίλ με φωτογραφίες τους, λίστες με τα ενδιαφέροντά τους και άλλες προσωπικές πληροφορίες.

Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν με τους φίλους τους και άλλους χρήστες μέσα από ιδιωτικά ή δημόσια μηνύματα και ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα συνομιλίας το ονομαζόμενο chat.Μπορούν επίσης να δημιουργήσουν και να συμμετάσχουν σε ομάδες συμφερόντων και σε "like pages",μερικά από τα οποία συντηρούνται από οργανισμούς ως μέσο διαφήμισης.

Για να κατευναστούν οι ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, το Facebook επιτρέπει στους χρήστες να επιλέγουν τις δικές τους ρυθμίσεις προστασίας της ιδιωτικής ζωής τους και να επιλέξουν ποιος μπορεί να δει συγκεκριμένα μέρη του προφίλ τους.

Η ιστοσελίδα είναι δωρεάν για τους χρήστες, και δημιουργεί έσοδα από τις διαφημίσεις, όπως διαφημίσεις banner κλπ. το Facebook απαιτεί το όνομα του χρήστη και την εικόνα του προφίλ του (αν υπάρχει) να είναι προσβάσιμα από όλους.Οι χρήστες μπορούν να ελέγχουν ποιος βλέπει άλλες πληροφορίες που έχουν κοινά, καθώς και ποιος μπορεί να τους βρει στις αναζητήσεις, μέσω των ρυθμίσεων προστασίας.

Ποιος είναι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ (αγγλ. Mark Zuckerberg) είναι Αμερικανός προγραμματιστής και επιχειρηματίας, γνωστός για τη δημιουργία του Facebook μαζί με τους Ντάστιν Μόσκοβιτς, Εντουάρντο Σέβεριν και Κρις Χιούζ, συμφοιτητές του στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ. Είναι δισεκατομμυριούχος, καθώς κατέχει το 24% των μετοχών του Facebook.

Το 2010 το περιοδικό Time ανέδειξε τον Ζάκερμπεργκ ως Πρόσωπο της Χρονιάς.

Ο Μαρκ Έλλιοτ Ζάκερμπεργκ γεννήθηκε στις 14 Μαΐου 1984 στο Ουάιτ Πλέινς της Νέας Υόρκης. Αν και Εβραϊκής καταγωγής, ο ίδιος δηλώνει άθεος. Άρχισε να προγραμματίζει ενώ ήταν στο Γυμνάσιο. Ο Ζάκερμπεργκ προσελκύστηκε από εταιρίες όπως η Microsoft και η AOL, ωστόσο ο ίδιος επέλεξε να σπουδάσει στο Χάρβαρντ. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ίδρυσε το Facebook στις 4 Φεβρουαρίου 2004 και προοριζόταν αρχικά για χρήση μόνο από φοιτητές του Χάρβαρντ. Ύστερα μετακόμισε στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια, όπου βρίσκονται σήμερα τα γραφεία του Facebook. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι ένας από τους νεαρότερους δισεκατομμυριούχους στον κόσμο. Στις 21 Ιουλίου 2010, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε πως ο αριθμός των χρηστών του Facebook ξεπέρασε τα 500 εκατομμύρια.




Πηγή: protothema.gr