Τρίτη 10 Ιουνίου 2014
Το ελληνικό υπερ-σκάφος που διέσωσε Γερμανούς τουρίστες

Θεωρείται το κορυφαίο φουσκωτό άμεσης επέμβασης στον κόσμο. Κι είναι ελληνικό.
Διαπίστωσαν στην πράξη, ότι εκτός από την «αντιπαραγωγική» Ελλάδα που "δυσλειτουργεί", όπως θέλουν να διατυπώνουν οι ομοεθνείς τους,
Γερμανοί Αξιωματούχοι που βρίσκονται στη χώρα μας, υπάρχει και η άλλη πλευρά, εκείνη της παροχής ανιδιοτελούς βοήθειας όταν κάποιος βρίσκεται σε κίνδυνο, και αναδείχθηκε η Ελλάδα που με καινοτόμες κατασκευές, ανοίγεται στις ξένες αγορές, και κερδίζει έδαφος.
Στα ανοιχτά του όρμου του Πόρτο Ράφτη, κοντά στη νησίδα Ραφτοπούλα, το απόγευμα της Πέμπτης (29/05) Νότιοι άνεμοι, εντάσεως 9BR, παρασύρουν τουριστικό ιστιοφόρο στα βράχια. Επιβαίνοντες –όπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια- 9Γερμανοι τουρίστες, οι οποίοι μέσω εταιρείας, είχαν ενοικιάσει το ιστιοφόρο από τις 24 Μαΐου και από την Κάρυστο, πραγματοποιoύσαν τουριστική περιήγηση σε νησιωτικούς προορισμούς, όταν βρέθηκε στα ανοιχτά του Πόρτο Ράφτη. Οι άνεμοι στα ανοιχτά του Πόρτο Ράφτη, έπνεαν αρχικά με ένταση 7BR και ήταν απαγορευτικοί για θαλάσσιες εξορμήσεις. Tο πλήρωμα του "ΝΕΜΕSIS", παρατήρησε από το λιμάνι τη ρότα που έπλεε το ακυβέρνητο τουριστικό, και άμεσα κινητοποιήθηκε, πριν το σκάφος προσκρούσει στα βράχια. Με συνοδεία δύο Λιμενικών, το πρωτότυπο ταχύπλοο σκάφους ειδικών επιχειρήσεων (τύπου RHΙΒ -Rigid-Hulled Inflatable Boat-)"ΝΕΜΕSIS", προσέγγισε μέσα σε δευτερόλεπτα το μήκους 14μέτρων τουριστικό ιστιοφόρο και το ρυμούλκησε στον προβλήτα του λιμανιού, όπου και έδεσε. Όπως διαπιστώθηκε κατά την αυτοψία, το σκάφος αντιμετώπισε πρόβλημα με τη «τζενόα», το μεγάλο τριγωνικό πανί, η οποία σκίστηκε ενώ τα σχοινιά της μπλέχτηκαν στην προπέλα του σκάφους, με αποτέλεσμα να σταματήσει και η λειτουργία της μηχανής και το ιστιοπλοϊκό να μείνει ακυβέρνητο στο ανοιχτά και τα κύματα να το παρασύρουν προς την βραχονησίδα.
Αν και σε κατάσταση πανικού οι Γερμανοί- κάποιοι λιποθύμησαν ακόμα από την ένταση και τον φόβο - ήταν αδύνατο να αντεπεξέλθουν στην κατάσταση ανάγκης, όταν ασφαλείς βρέθηκαν στο Λιμεναρχείο, εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους, στους Έλληνες- πλήρωμα του σκάφους και Λιμενικούς κι εκδήλωσαν τη επιθυμία να αποστείλουν ευχαριστήρια επιστολή για τη συνδρομή και βοήθεια που δέχθηκαν στη δύσκολη κατάσταση που αντιμετώπιζαν στα ανοιχτά του Πόρτο Ράφτη. Για το σκάφος απαγορεύτηκε ο απόπλους ενώ για το περιστατικό ενημερώθηκε και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Το «ΝΕΜΕSIS», είναι το πρωτότυπο ταχύπλοο σκάφος ελληνικής σχεδίασης και ναυπήγησης, ειδικών επιχειρήσεων, το οποίο μπορεί να θεωρηθεί το πρώτο "glass-cockpit" φουσκωτό σκάφος, παγκοσμίως. Το μήκους 11,6μέτρων σκάφος, βάρους 4,3 τόνων, έχει κατασκευαστεί από Fiberglass με πυραντοχικό πολυεστέρα και ίνες Binaxial ενώ διαθέτει αλεξίσφαιρη προστασία από Dyneema, υλικό που προστατεύει το πλήρωμα από πυρά όπλων όπως τα ΑΚ-47 το αγαπημένο όπλο λαθρέμπορων και τρομοκρατών. Ο βασικός οπλισμός του σκάφους διαθέτει εκτοξευτές καπνογόνων τοποθετημένους στις δύο πλευρές της κουπαστής, ενώ περιλαμβάνει δύο βάσεις για βαριά πολυβόλα ΑΤΚ των 12,7mm απαραίτητα για την αποτροπή των εγκληματικών δράσεων στη θάλασσα, ρόλος για τον οποίο έχει σχεδιαστεί και τα οποία είναι τοποθετημένα στην πλώρη και στην πρύμνη. Στις τεχνικές προδιαγραφές του σκάφους, προβλέπεται η αντικατάσταση του πολυβόλου των 12,7mm με εκτοξευτή ρουκετών (απλές ή κατευθυνόμενες) καθώς και κατευθυνόμενων πυραύλων μικρής εμβέλειας δυτικής ή ρωσικής κατασκευής. Λόγω της μεγάλης ταχύτητας την οποία αναπτύσσει, απόδοσης 370ίππων η κάθε μηχανή του, δίνει τη δυνατότητα στο σκάφος να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα μέχρι και 65κόμβους, με την προώθηση των δύο έσω-έξω 6κύλινδρων κινητήρων Diesel D6-370 Α/DP PENTA, υπερταιρεί σε σχέση με τα υπόλοιπα αντίστοιχης κατηγορίας σκάφη που επιχειρούν αυτή τη στιγμή στις Ελληνικές θάλασσες. Η αυτονομία του σκάφους φτάνει τις 12 ώρες και η εμβέλεια του τα 480 ναυτικά μίλια.
Το «NEMESIS» πραγματοποίησε ένα ρεκόρ για σκάφος της κατηγορίας του, όταν σε μια από τις πρώτες του «τραβερσάδες» για να δοκιμαστούν οι μηχανές, μετά από πλεύση 21ωρών και μοναδικό ανεφοδιασμό στην Μάλτα, κατέπλευσε στην Λιβύη όπου επιδείχθηκε στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας καθώς ενδιαφέρονται έντονα για την προμήθειά του. Το σκάφος είχε ξεκινήσει στις 02.30 τα ξημερώματα της Παρασκευής 14 Ιουνίου του 2013 από το Πόρτο Ράφτη και έφτασε στις 23.00 το βράδυ της ίδιας ημέρας στην Λιβύη!
Το ελληνικής κατασκευής σκάφος ειδικών αποστολών, έχει σχεδιαστεί να μεταφέρει μέχρι και 10 οπλισμένους στρατιώτες, ενώ το πλήρωμα του αποτελείται από δύο άτομα και δύο πολυβολητές, ένα στην πλώρη και ένα στην πρύμνη. Για την ασφαλέστερη ναυσιπλοΐα του σκάφους διαθέτει το τρισδιάστατο ραντάρ με εμβέλεια 24 ναυτικά μίλια.
Η INTRACOM έχει τοποθετήσει το σύστημα ελέγχου και διοίκησης Spartan, με αποτέλεσμα ένα 100% ελληνικό προϊόν, πλην των δύο εσωλέμβιων μηχανών του.
Το Λιμενικό έχει ήδη παραλάβει 10 τέτοια σκάφη, ενώ η σχεδίαση και οι προδιαγραφές του, έχουν προσελκύσει ξένες χρηματοδοτήσεις. Με σοβαρές αξιώσεις η ελληνική εταιρεία αμυντικού υλικού ELMON στην οποία ανήκει η ευρεσιτεχνία, συμμετέχει στον διαγωνισμό της Λιβύης για την πώληση 50 στρατιωτικών ταχέων σκαφών τύπου RHIB. Η ελληνική εταιρεία πραγματοποιεί εξαγωγές στρατιωτικού υλικού σε χώρες της Ευρώπης, της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής ενώ κλήθηκε να ανταγωνιστεί σκάφη από τις ΗΠΑ, την Τουρκία, την Γαλλία και την Ιταλία.
Πηγή: fpress.gr